Laat je inspireren
5 tips voor een betere verbinding met medewerkers die thuiswerken
Elke werkgever realiseert zich dat de verbinding met collega’s juist nu van groot belang is om als bedrijf door de corona crisis heen te komen. De afgelopen weken heb ik voor diverse klanten korte enquêtes en video interviews gehouden onder hun medewerkers om te...
Je klantgerichtheid vergroten: praktijkvoorbeeld Ames
Een aantal vooraanstaande bedrijven hebben het centraal zetten van de klant helemaal omarmd. Coolblue is op het gebied van klantgerichtheid aanvoerder in Nederland. Maar onlangs werd ik positief verrast door een autobedrijf: Ames Autobedrijf om precies te...
10 tips voor succesvol medewerkertevredenheidsonderzoek
Als je je organisatie wilt verbeteren, dan is het ophalen van feedback van je medewerkers een goed idee. Met de resultaten uit een medewerkertevredenheidsonderzoek, heb je goede handvatten om bijvoorbeeld de klantgerichtheid van je organisatie te vergroten of juist...
Medewerkerstevredenheid verhogen: 3 tips
Tevreden medewerkers zijn de sleutel voor een succesvolle organisatie. Tevreden medewerkers werken harder, zijn minder vaak ziek en trekken weer nieuwe medewerkers aan. Kortom het verhogen van de medewerkerstevredenheid is essentieel om kosten te verlagen en meer...
De ultieme vraag?! De valkuilen van NPS®-onderzoek
Loyale klanten zijn de beste ambassadeurs van je bedrijf. Het streven naar tevreden klanten is ontzettend belangrijk, maar zullen niet puur en alleen de motor zijn van omzetstijging en groei. Klanten die daar wel voor zorgen zijn promoters, oftewel je fans. Iemand die...
3 gevaren die je loopt als je geen feedback aan je klanten vraagt
Het verzamelen van klantfeedback, je hebt er vast wel eens van gehoord. Maar verzamel je zelf ook feedback van je klanten? Welke gevaren loop je als je geen klantfeedback verzamelt? Hieronder geven we de 3 belangrijkste gevaren. Negatieve mond-tot-mondreclame Als je...
5 tips om je klanttevredenheid te verhogen
Wil je meer weten over het verhogen van je klanttevredenheid? Kom naar de inspiratielunch van Klant naar Ambassadeur Steeds meer bedrijven realiseren zich dat een hoge klanttevredenheid bijdraagt aan het succes van hun bedrijf. Ik krijg dan ook regelmatig de vraag:...
Hoe voorkom je negatieve mond-tot-mond reclame?
Ontevreden klanten zijn schadelijk voor bedrijven. Zij zorgen namelijk voor negatieve mond-tot-mond reclame. Uit onderzoek is gebleken dat een negatieve ervaring 9 x vaker wordt doorverteld dan een positieve ervaring. Om die negatieve publiciteit te stoppen is het...
4 Gouden tips om je klanten tijdens je vakantie tevreden te houden
Het is vakantietijd. Als ondernemer ga je er zelf ook lekker tussenuit. Maar hoe zorg je ervoor dat je met een gerust hart op vakantie kunt en klanten je toch kunnen bereiken en tevreden blijven? ReviewPartner heeft 4 tips op een rijtje gezet....
Hoe verhoog je de respons op je enquête?
Wil je meer weten over het verhogen van je klanttevredenheid? Kom naar de inspiratielunch van Klant naar AmbassadeurTegenwoordig is het steeds belangrijker om te achterhalen wat de ervaringen en wensen van jouw (potentiele) klanten en medewerkers zijn. Een goede en...
De snelkookpan voor meer klanten: de kracht van mond-tot-mondreclame
Iedereen weet dat ambassadeurs belangrijk zijn voor je organisatie, ze geven je bestaansrecht. Ze zorgen voor mond-tot-mondreclame, waardoor je weer meer nieuwe klanten krijgt. Maar de kracht van mond-tot-mond reclame is de afgelopen jaren vele malen sterker geworden....
6 tips om ontevreden klanten te voorkomen
Met klanttevredenheid valt of staat je organisatie. Met ontevreden klanten, zal je onderneming het niet gaan redden. Bestaande klanten zullen weglopen en het vinden van nieuwe klanten wordt erg moeilijk. Het is dus cruciaal om aandacht te besteden aan je...
Het geheim van (nog) meer omzet!
Het geheim? Verhoog je klanttevredenheid. Zorg ervoor dat de klanten die je nu hebt ambassadeurs worden. Ambassadeurs werken als salesmannen en -vrouwen voor je organisatie en bovendien: Kopen ze vaker Kopen ze meer Zijn ze bereid meer te betalen Vertellen ze het door...
De kracht van een klantgerichte organisatie: gratis reclame 🙂
Je ziet ze wel vaker voorbij komen, bedrijven die gaan als een speer. Coolblue is daar een mooi voorbeeld van. Met de producten die ze verkopen, zijn ze niet echt onderscheidend in hun markt. Sterker nog: er is ontzettend veel concurrentie in de markt voor...
Meten is weten
Veel bedrijven denken vaak al te weten wat de behoefte is van hun klant. Uit de praktijk blijkt echter dat er toch vaak nog verrassende uitslagen uit een klantonderzoek naar voren komen. Als ik tijdens een introductiegesprek met een klant bepaalde vraagstukken...