Wie zijn de ambassadeurs en criticasters van mijn bedrijf?

Zicht op ambassadeurs

Loyale klanten kopen meer, blijven langer klant en zullen je ook nog eens aanbevelen aan anderen. Maar welke klanten zijn fan van jouw bedrijf en zijn daarmee ambassadeurs? En welke klanten zijn juist kritisch en zorgen voor negatieve mond-tot-mondreclame? Deze klanten zullen, als de kans zich voordoet, kiezen voor een concurrent.

Net Promoter Score®

Door middel van NPS® onderzoek krijg je inzicht in de klanten die je bedrijf zullen promoten en klanten die je niet zullen aanraden bij anderen. Met inzicht in je NPS® kan je direct aan de slag om ambassadeurs in te zetten voor mond-tot-mondreclame en de ervaring van je criticasters om te buigen naar een positieve ervaring. Daarnaast kan je direct aan de slag met de groep klanten die niet bijzonder uitgesproken over je zijn. Van deze klanten kan je ambassadeurs maken.

De Net Promoter Score (NPS®) is een eenvoudig maar krachtig instrument om met één enkele vraag je klantloyaliteit te meten. Met de NPS® wordt je klantenbestand onderverdeeld in 3 type klanten;
• Promoters (klanten die je bedrijf aanbevelen)
• Neutrals (klanten die passief tevreden zijn)
• Criticasters (klanten die negatief over je bedrijf praten)

Benieuwd?

Wil je weten wat een NPS®-onderzoek voor jullie bedrijf kan betekenen?
En hoe ReviewPartner kan helpen om inzicht te krijgen in jullie kansen en knelpunten? Maak dan een afspraak voor een adviesgesprek.

  Get to know your customers, the positive and the negative.  

– ReviewPartner

Van inzicht naar actie naar resultaat

Bekijk onze doelgerichte aanpak de NPS® van je organisatie te verhogen.

✓ Eenvoudig en duidelijk inzicht

Klantloyaliteit meten

De Net Promoter® Score is een eenvoudig maar krachtig instrument om snel inzicht te krijgen in de loyaliteit van je klanten.

Z
Inzicht in de loyaliteit van je klanten ✓

Inzicht in loyaliteit

Met de Net Promoter® Score krijg je direct inzicht in het aantal promoters, criticasters en klanten die passief tevreden zijn. Op basis van dit inzicht kan je direct vervolgstappen maken.

✓ Voer verbeteringen door voor een hogere NPS®

Direct verbeteren

Met het inzicht in je promoters en criticasters weet je direct welke acties je moet ondernemen om nog meer ambassadeurs te krijgen. Deze ambassadeurs zullen als verkoper voor je bedrijf aan de slag gaan en je actief aanbevelen aan anderen.

Meer loyale klanten en meer omzet ✓

Meer loyale klanten

Met het inzicht vanuit NPS® onderzoek, kan je direct de juiste aandacht besteden aan iedere klant. Bij criticasters kan je het negatieve gevoel weghalen en promoters nog beter inzetten als ambassadeur.

Wil je weten wat een NPS onderzoek voor jouw bedrijf kan betekenen? Maak dan een afspraak voor een gratis adviesgesprek. In dit gesprek nemen we de mogelijkheden en kansen door voor jouw bedrijf.

  ReviewPartner heeft ervoor gezorgd dat wij wekelijks onze klanten kunnen bevragen op een laagdrempelige en transparante manier. Zij hebben ons geholpen met het opstellen van de vragenlijst, en dankzij hun aanpak kunnen wij ontevreden klanten direct te woord staan.

Dit heeft een impact op onze klanttevredenheidsscore. Zowel onze medewerkers als onze klanten zijn positief over de werkwijze. ReviewPartner is een partner die kritisch blijft kijken naar het gehele proces en ons als organisatie scherp houdt.  

Perry Gouweleeuw | Marketing Manager Medipoint

Download hier ons e-book!

Ontdek in 7 stappen hoe je zelf succesvol onderzoek kan doen.

 

  Voorbereiding en opzet van een succesvol onderzoek

  Benaderen van respondenten en uitvoering van het onderzoek

  Rapporteren en aan de slag met resultaten

E-book

Gratis adviesgesprek met koffie?

 

Bel ons op 010 257 10 00 of laat een bericht achter

Adviesgesprek