Iedereen weet dat ambassadeurs belangrijk zijn voor je organisatie, ze geven je bestaansrecht. Ze zorgen voor mond-tot-mondreclame, waardoor je weer meer nieuwe klanten krijgt. Maar de kracht van mond-tot-mond reclame is de afgelopen jaren vele malen sterker geworden.

Vroeger was alles anders

Nog niet zo heel lang geleden (voor het internettijdperk) hadden ambassadeurs van bedrijven nog niet zoveel mogelijkheden om hun positieve ervaring te delen met anderen. Zij spraken wellicht eens een vriend over de telefoon en vertelde dan over hun positieve ervaringen. Of zij hadden in een mooi geval de gelegenheid om hun verhaal op een buurtbarbecue te vertellen. Dan kon een ambassadeur in één avond misschien wel 5 of – laten we eens geluk hebben – misschien wel 10 buren tegelijk informeren over zijn positieve ervaring.

Snelkookpan goed inzetten voor meer klanten

Hoe is dit verandert met de komst van internet? Positieve – maar ook negatieve – ervaringen van klanten staan binnen no time op internet, om daar vervolgens lang rond te gaan. Met een positieve reactie van een klant kan je hier heel snel veel klanten mee bereiken en overhalen om ook klant te worden. Maar ook de negatieve reacties gaan vliegensvlug het internet op. Dat is iets dat je juist niet wilt. Zorg er dus voor dat klanten lyrisch over je zijn en ambassadeurs worden. Dit vertellen ze niet alleen op een verjaardag, maar ook online. Op deze manier kan je hele grote stappen maken en snel meer nieuwe klanten aantrekken.

 

Nieuwsgierig hoe je voor jouw bedrijf meer positieve mond – tot – mondreclame kunt genereren? Neem gerust contact met ons op voor een kop koffie en kennismakingsgesprek.

Wil je direct de juiste tools in handen hebben om meer ambassadeurs te krijgen, meld je dan nu aan voor onze Masterclass Van Klant naar Ambassadeur.

 

Wil je meer weten over het verhogen van je klanttevredenheid?

Kom naar de inspiratielunch van Klant naar Ambassadeur

Wil je nog meer tips voor vergroten van je klanttevredenheid?

Bekijk dan deze video!