Het is vakantietijd. Als ondernemer ga je er zelf ook lekker tussenuit. Maar hoe zorg je ervoor dat je met een gerust hart op vakantie kunt en klanten je toch kunnen bereiken en tevreden blijven? ReviewPartner heeft 4 tips op een rijtje gezet.

1. Plannen

Maak van tevoren inzichtelijk wanneer je medewerkers op vakantie gaan. Als blijkt dat je tijdelijk onderbezet bent, dan kan dit op tijd gecommuniceerd worden naar je klanten. Als klanten van tevoren weten dat je een periode iets minder goed bereikbaar bent, dan zullen ze daar meer begrip voor opbrengen.

2. Communiceer

Als de bereikbaarheid van je bedrijf tijdens de vakantie minder goed is dan anders, dan is het belangrijk om dit te communiceren. Zet bijvoorbeeld op de website dat de openingstijden zijn gewijzigd of plaats op social media een bericht. Door dit bericht vast te zetten op de pagina, is dit het eerste bericht dat klanten zien en blijven ze beter op de hoogte van deze belangrijke wijziging. Klanten die je vlak voor de vakantie spreekt, kan je ook persoonlijk melden wat er tijdens je vakantie anders is. Geef hierbij ook aan wie ze tijdens je afwezigheid kunnen bereiken.

3. Out of Office

Als je veel mailcontact hebt met je klanten, dan zullen je klanten ook snel een reactie van je verwachten. Stel daarom een Out of Office bericht in. Vermeldt in dit bericht duidelijk wie ze kunnen benaderen tijdens jouw afwezigheid en wanneer ze van jou weer een reactie kunnen ontvangen. Kies hierbij niet voor een standaardbericht, maar maak dit bericht zo persoonlijk mogelijk. Beschrijf bijvoorbeeld waar je naartoe bent, zo maak je het origineel en persoonlijk.

4. Heb interesse in je klant

Interesse in je klant is altijd een gouden regel, of je op vakantie bent of niet. Vraag aan je klant of hij ook op vakantie gaat. Noteer de data dat hij weg is en wens hem een fijne vakantie vlak voordat hij vertrekt. Deze aandacht werkt echt positief op je klant.

Heb je zelf nog een gouden tip die je zelf altijd toepast als je op vakantie gaat?
Laat een reactie achter onder dit bericht.

 

Wil je meer weten over het verhogen van je klanttevredenheid?

Kom naar de inspiratiesessie van Klant naar Ambassadeur

Wil je nog meer tips voor vergroten van je klanttevredenheid?

Bekijk dan deze video!